ေဆာင္းပါး

ႏိုင္ငံေရးကို ႏွာေခါင္း႐ံႈ႔ခဲ့တဲ့ ေရေပၚဆီလူတန္းစားေတြ

လူထုစိန္၀င္း

(ဆရာလူထုဦးစိန္း၀င္း၏ ႏိုင္ငံေရး အေတြးအျမင္ေဆာင္းပါးမ်ားကို စုစည္းပံုႏိႈပ္ထုတ္ေ၀ထားသည့္ “ဒီမိုကေရစီဆိုတာ ေနာက္ဆံုးပန္းတိုင္မဟုတ္” စာအုပ္မွ ေဆာင္းပါးမ်ားကို ျပန္လည္ေဖာ္ျပေပးထားျခင္းျဖစ္ပါသည္။)

“ျမန္မာလူမ်ိဳးမ်ားရဲ႔ ႏိုင္ငံေရးအသိအျမင္ ဗဟုသုတနိမ့္က်ေနေသးေတာ့ ဒီမိုကေရစီစနစ္ ေအာင္ျမင္ပါ့မလား။”

အသက္ ၂၀၊ ၂၅ ႏွစ္၀န္းက်င္ လူငယ္ေလးေတြေရာက္လာ၊ စားေျပာၾကတိုင္း ဒီေမးခြန္းတစ္ခုကို ေမးၿမဲျဖစ္ပါတယ္။ သူတို႔စိတ္ထဲမွာ အေနာက္ႏိုင္ငံႀကီးေတြလို ဖြံ႔ၿဖိဳးတိုးတက္ေနတဲ့ ႏိုင္ငံႀကီးေတြမွ ဒီမိုကေရစီေအာင္ျမင္ႏိုင္တယ္လို႔ ထင္မွတ္ေနၾကဟန္ ရွိပါတယ္။ တခ်ိဳ႔ က်ေတာ့လည္း ႏိုင္ငံေရးဆိုတာ ႏွာေခါင္း႐ံႈ႔စရာလို႔ယူဆၿပီး တစ္သက္လံုး ေ၀းေ၀းေရွာင္ခဲ့တဲ့ ေရေပၚစီလူတန္းစား အီလစ္ (Elite) ေတြေျပာတဲ့ စကားသံေတြၾကားၿပီး “နားေ၀တိမ္ေတာင္” ျဖစ္ေနၾကပံုရပါတယ္။

အေပၚယံမွာ ေ၀့ကာ၀ဲကာ

ေရေပၚဆီ လူတန္းစားဆိုတာက အမ်ားအားျဖင့္ ေခတ္တိုင္းေခတ္တိုင္းမွာ ေရေပၚဆီလို အေပၚယံမွာခ်ည္း ေ၀့ေနေလ့ရွိလို႔ ေရေပၚဆီလူတန္းစားလို႔ ေခၚတာျဖစ္တယ္။ သူတို႔က ၿမိဳ႔ႀကီးသားေတြျဖစ္ေတာ့ လည္လည္ပတ္ပတ္ ရွိၾကတယ္။ ဘယ္သူ တန္ခိုးရွိသလဲဆိုတာ ေကာင္းေကာင္းသိၿပီး တန္ခိုးရွိသူနဲ႔ တည့္ေအာင္ေပါင္း၊ အျမတ္ထုတ္တတ္ၾကတယ္။ ေပါင္းေနတဲ့သူ တန္ခိုးအေရာင္မွိန္ သြားရင္ ခ်က္ခ်င္းစြန္႔ခြာၿပီး အေရာင္ေတာက္သူကို ေျပးကပ္ေလ့ရွိတယ္။ ရာသီဥတုကိုလိုက္ၿပီး အေရာင္ေျပာင္းတတ္တဲ့ ပုတ္သင္ညိဳလို လူစားမ်ိဳးေတြျဖစ္ၾကတယ္။ ေခတ္တိုင္းေခတ္တိုင္း အေပၚယံအလႊာမွာခ်ည္ ေ၀့ကာ၀ဲကာ ေနၾကေလေတာ့ လူေတြကိုအၿမဲတမ္း ငံုၾကည့္ေလ့ရွိ တယ္။ တန္ခိုးေ၇ာင္ ၿပိဳးၿပိဳးျပက္ျပက္ လက္တဲ့လူမဟုတ္ရင္ ဘယ္သူ႔ကိုမွ အထင္ႀကီးတာ မဟုတ္ဘူး။ ဒီေတာ့ လူေတြၾကား ဘယ္ေတာ့မွ မေနဘူး။ လူေတြအေၾကာင္းလည္း ဘာမွ မသိဘူး။ လူေတြအေၾကာင္း မသိေတာ့ တုိင္းျပည္ႏိုင္ငံေရးအေၾကာင္းလည္း ဘာမွ မသိဘူး။ စင္ကာပူႏိုင္ငံႀကီး တိုးတက္ပံုေတြ၊ နယူးေယာက္ၿမိဳ႔ေတာ္ႀကီး စည္ကားပံုေတြအေၾကာင္း အမ်ားႀကီး ေျပာႏိုင္ေပမယ့္ လယ္ဆိုတာ ဘာလဲ။ ယာဆိုတာ ဘာလဲ။ ကိုင္းဆိုတာ ဘာလဲလို႔ေမးရင္ေတာင္ မွန္ေအာင္ေျဖႏိုင္တာ မဟုတ္ပါဘူး။

ဆယ္ဆသာတယ္

ဒီလို “လူပုတ္သင္ညိဳ” ေတြက တုိင္းေရးျပည္ေရး၊ ႏိုင္ငံေရးဆိုတာသူတို႔လို ေရေပၚဆီေတြနဲ႔ပဲဆိုင္တယ္၊ လက္လုပ္လက္စား လူသာမန္ေတြနဲ႔ လားလားမွတိုက္တန္တာမဟုတ္ဘူး။ ဒီမိုကေရစီရဲ႕ အႏွစ္သာရဆိုတာ ပညာတက္ ေရေပၚစီေတြသာ သေဘာေပါက္ နားလည္ႏိုင္ တာမ်ိဳးျဖစ္တယ္။ ဆင္းရဲလို႔ ပညာေကာင္းေကာင္းမသင္ႏိုင္တဲ့ သူေတြရဲ႔ ႏိုင္ငံေရးအသိပညာေရခ်ိန္ဟာ အင္မတန္နိမ့္က်တယ္။ ဒီလူေတြနဲ႔ ဒီမိုကေရစီတည္ေဆာက္လို႔ မရေသးဘူးလို႔ က်ယ္က်ယ္ေလာင္ေလာင္ ေျပာေလ့ရွိၾကတယ္။ ဒီစကားေတြ ၾကားဖန္မ်ားေတာ့ လူငယ္ေတြက နားေယာင္ၿပီး ဟုတ္ႏိုးႏိုး ထင္ေနရွာၾကတာျဖစ္တယ္။ အဲ့ဒါေၾကာင့္ ျမန္မာလူမ်ိဳးဟာ တျခားႏိုင္ငံသားေတြေလာက္ ႏိုင္ငံေရးအသိ မျမင့္မားဘူးဆိုတာေတာင္မွ ႏိုင္ငံေရးဆိုတာ ႏွေခါင္း႐ံႈ႔စရာ သေဘာထားၿပီး ဘယ္တုန္းကမွ ႏိုင္ငံေရးကိစၥေတြမွာ မပါ၀င္ခဲ့ဖူးတဲ့ ေရေပၚဆီ “လူပုတ္သင္ညိဳ” ေတြထက္ေတာ့ ဆယ္ျပန္ ဆယ္ဆမက ႏိုင္ငံေရးအသိ ျမင့္မားတယ္လို႔ ရွင္းျပလိုက္ရပါတယ္။

လိမ္မွန္းညာမွန္းသိတဲ့လူမ်ိဳး

ျမန္မာလူမ်ိဳးဟာ တျခားေနရာမ်ားမွာ ညံ့ခ်င္ည့ံမယ္။ ႏိုင္ငံေရးအသိမွာေတာ့ ထိပ္တန္းကရွိေနတဲ့ လူမ်ိဳးျဖစ္တယ္။ နယ္ခ်ဲ႔အစိုးရက ၉၁ ဌာန အုပ္ခ်ဳပ္ေရးတို႔၊ ဒိုမီနီယံအဆင့္ေပးမယ္တို႔နဲ႔ လွည့္စားခဲ့ေပမယ့္ လိမ္တာကို လိမ္မွန္းသိ၊ ညာတာကို ညာမွန္းသိလို႔ လံုး၀လြတ္လပ္ေရးမွ တစ္ပါး ဘာမွမလိုခ်င္ဘူးလို႔ အျပတ္ေျပာခဲ့တာပါ။ ပါးစပ္ေျပာသာမဟုတ္ဘူး။ လက္ေတြ႔မွာလည္း မရရတဲ့နည္းနဲ႔ ယူမယ္ဆိုတာ အထင္အရွား ျပခဲ့တာပါ။ ဂ်ပန္ေခတ္မွာလည္း ဂ်ပန္ေပးတဲ့ လြတ္လပ္ေရးနဲ႔တင္ ေက်နပ္ေရာင့္ရဲမေနခဲ့ပါဘူး။ လိမ္တာကို လိမ္မွန္းသိလို႔ ေတာ္လွန္ေရး ဆင္ႏႊဲ ေအာင္ပြဲခံခဲ့တာျဖစ္တယ္။ ေရွးလူႀကီးေတြကသာ ေပးတာေလးယူၿပီး ေရာင့္ရဲေနလိုက္ၾကရင္ ဒီေန႔ လြတ္လပ္တဲ့ ျမန္မာလူမ်ိဳးရယ္လို႔ ရွိလာမွာ မဟုတ္ပါဘူး။

ရန္/ငါ ျပတ္လို႔

လြတ္လပ္ေရးအအတြက္ တိုက္ပြဲ၀င္ခဲ့ၾကတဲ့ ဘိုးဘြားမ်ားကို ေက်းဇူးတင္စရာ ေကာင္းလွပါတယ္။ သူတို႔တစ္ေတြ ရည္မွန္းခ်က္ တိက်ခိုင္မာၿပီး ရန္/ငါ ျပတ္သားခဲ့ၾကလို႔သာ လံုး၀လြတ္လပ္ေရး ရခဲ့တာပါ။ ဒီကေန႔ အာဆီယံႏိုင္ငံေတြထဲမွာ ၀င့္၀င့္ၾကြားၾကြားျဖစ္ေနတဲ့ မေလးရွားႏိုင္ငံဆိုရင္ ၁၉၅၇ ခုႏွစ္က်မွ လံုး၀လြတ္လပ္တဲ့ ႏိုင္ငံတစ္ခုအျဖစ္ ေရာက္ရွိလာခဲ့တာပါ။ အဲ့ဒါေၾကာင့္ ျမန္မာလူမ်ိဳးမ်ားကို ႏိုင္ငံေရး အသိ နိမ့္က်တယ္ဆိုတဲ့စကားကို လံုး၀လက္မခံပါဘူး။ ျမန္မာျပည္က ေရေပၚဆီ “လူပုတ္သင္ညိဳ” ေတြေလာက္က ေျပာတာသာ မဟုတ္ပါဘူး။ အေနာက္ႏိုင္ငံႀကီးေတြက ျမန္မာ့အေရးကၽြမ္းက်င္သူလို႔ ကိုယ့္ဘာသာကိုယ္ ကင္ပြန္းတပ္ထားတဲ့ “ႏိုင္ငံေရးဂု႐ု” ဆိုသူေတြေျပာတာလည္း လက္မခံပါဘူး။ ျမန္မာျပည္မွာေနၿပီး နယ္ခ်ဲ႔ဒဏ္၊ ဖက္ဆစ္ဒဏ္၊ ျပည္တြင္းစစ္ဒဏ္ေတြကို ေက်ာေကာ့ေအာင္ခံခဲ့ရတဲ့ ျမန္မာလူမ်ိဳးေတြ ေလာက္ ႏိုင္ငံေရးကို နားလည္တဲ့လူ ဘယ္မွာမွ မရွိႏိုင္ပါဘူး။

မ်က္ႏွာေျပာင္သူေတြ

မ်က္ကန္းမ်ိဳးခ်စ္စိတ္နဲ႔ ဒီလိုေျပာတာ မဟုတ္ပါဘူး။ အဲ့ဒီ ကိုယ့္ဘာသာကိုယ္ခန္႔တဲ့ “ဂု႐ု” ေတြေရးတဲ့စာအုပ္ေတြ အမ်ားႀကီးဖတ္ထားဖူးလို႔ ေျပာတာပါ။ ဆင္စြယ္ရဲတိုက္ႀကီးေတြထဲက စာအုပ္ေတြထဲ လွန္ေလွာရွာေဖြၿပီး သူမ်ားတကာေရးထားတဲ့ သီအိုရီေတြနဲ႔ ခ်ိန္ညႇိၿပီး ေရးသားထားတာမ်ိဳးေတြသာမ်ားပါတယ္။ ႏိုင္ငံေရးဆိုတာ သိပၸံပညာရပ္တစ္ခုျဖစ္ေပမယ့္ ဂဲၾသေမႀတီတြက္သလို၊ သခၤ်ာတြက္သလို တြက္လို႔ျဖစ္တာမဟုတ္ပါဘူး။ ႏိုင္ငံေရးဆိုတာ လူေတြနဲ႔ တိုက္႐ိုက္ပတ္သက္ေနတာျဖစ္လို႔ လူေတြရဲ႔ဘ၀၊ လူေတြရဲ႔ခံစားခ်က္ကို အေလးထားၿပီး စဥ္းစားဖို႔လိုအပ္ပါတယ္။ လူေတြၾကားမ၀င္ဖူးတဲ့ ေရေပၚဆီ “အီလစ္” ေတြနဲ႔ ႏိုင္ငံျခားသား “ဂု႐ု” ေတြက ျမန္မာလူမ်ိဳးေတြရဲ႔ ဘ၀၊ ျမန္မာလူမ်ိဳးေတြရဲ႔ ခံစားခ်က္ကို ျမန္မာေတြထက္ ပိုသိတယ္လို႔ ေျပာရင္ေတာ့ ေတာ္ေတာ္မ်က္ႏွာေျပာင္တိုက္တဲ့လူေတြပဲလို႔သာ ေကာက္ခ်က္ခ်လိုက္ရေတာ့မွာ ျဖစ္ပါတယ္။

လူထုစိန္၀င္း (၂၀၀၉ ခုႏွစ္၊ ဇူလိုင္ ၂၆)

(မွတ္ခ်က္။   ။ အံ့ဘုန္းျမတ္ ဘေလာ့ခ္မွ ကူးယူေဖာ္ျပသည္။)

===================================================

က်မ္းရင္းေတြ မဖတ္ဘူးဘဲ ဂု႐ုႀကီး မလုပ္ပါနဲ႔

လူထုစိန္၀င္း

(ဆရာလူထုဦးစိန္း၀င္း၏ ႏိုင္ငံေရး အေတြးအျမင္ေဆာင္းပါးမ်ားကို စုစည္းပံုႏိႈပ္ထုတ္ေ၀ထားသည့္ “ဒီမိုကေရစီဆိုတာ ေနာက္ဆံုးပန္းတိုင္မဟုတ္” စာအုပ္မွ ေဆာင္းပါးမ်ားကို ျပန္လည္ေဖာ္ျပေပးထားျခင္းျဖစ္ပါသည္။ )

ဂ်ာနယ္ေပါင္းစံုက လူငယ္ေတြ ေရာက္လာတိုင္း အခုတေလာ ေျပာျဖစ္ေနၾကတဲ့အေၾကာင္းက လတ္တေလာ ကမၻာ႔စီးပြားေရးသတင္းမ်ားပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ခုေခတ္လူငယ္ေတြ ကမၻာ႔စီးပြားေရးအေၾကာင္း၊ G-8 အစည္းအေ၀းအေၾကာင္း၊ အာဆီယံေဆြးေႏြးပြဲအေၾကာင္း စိတ္၀င္တစား ေျပာဆိုေဆြးေႏြးလာၾကတာ ၀မ္းသာစရာျဖစ္ပါတယ္။ သူတို႔တစ္ေတြဟာ ေမာ္ဒယ္လ္အေၾကာင္းေတြ၊ ႐ုပ္ရွင္မင္းသမီးအေၾကာင္း အတင္းအဖ်င္းေတြကို စကားထဲထည့္ေျပာမေနၾကေတာ့ဘူး။ သူတို႔တစ္ေတြကို ခ်ီးလည္း ခ်ီးက်ဴးမိပါတယ္။

ေစ်းကြက္မွ ေစ်းကြက္ဆိုတဲ့ေခတ္

လူငယ္ေတြက သူတို႔ခ်င္း ေျပာဆိုေဆြးေႏြးၾကရာကေန အေျဖရွာမရတဲ့အခါမ်ားမွာ “၀င္ေျပာပါဦး” လို႔ ဖိတ္ေခၚ ေလ့ရွိပါတယ္။ ကမၻာတစ္ခုလံုးမွာ အေကာင္းဆံုးဆိုၿပီး ကြန္ျမဴနစ္ႏိုင္ငံေတြေတာင္ လိုက္ပါက်င့္သံုးေနၾကတဲ့ “ေစ်းကြက္စီးပြားေရး” ဆိုတာ အမွန္တကယ္ အေကာင္းဆံုးျဖစ္ရဲ႕လားလို႔ သူတို႔တစ္ေတြ ေဆြးေႏြးေနၾကတာပါ။ ၂၀၀၈ ခုႏွစ္၊ အေမရိကန္ ဘဏ္လုပ္ငန္းေတြ ၿပိဳလဲက်သြားတဲ့ကိစၥ မျဖစ္ခင္အထိေတာ့ အစိုးရထိန္းခ်ဳပ္စြက္ဖက္မႈ လံုး၀မရွိတဲ့ ေစ်းကြက္က သူ႔အလိုလုိ လြတ္လြတ္လပ္လပ္ေဆာင္ရြက္သြားတဲ့စနစ္ဟာ အေကာင္းဆံုးျဖစ္တယ္လို႔ အားလံုးက လက္ခံယံုၾကည္ခဲ့ၾကတယ္။ ဗဟိုကလံုး၀ ခ်ဳပ္ကိုင္တဲ့ “စီမံကိန္းစီးပြားေရးစနစ္” ဟာ အလုပ္မျဖစ္ေတာ့ဘူးလို႔ ႐ုရွားတို႔၊ တ႐ုတ္တို႔လို “ေဒါင္ေဒါင္ျမည္” ကြန္ျမဴနစ္ႏိုင္ငံႀကီးေတြက ေတာင္ ယူဆလာၾကၿပီး ေစ်းကြက္မွ ေစ်းကြက္ျဖစ္ကုန္ၾကတယ္။ တခ်ိဳ႕ အေနာက္က စီးပြားေရးပညာရွင္မ်ားကေတာ့ အေမရိကန္အစိုးရက ေငြေၾကးအလံုးအရင္းထုတ္ၿပီး ဘဏ္လုပ္ငန္းႀကီးေတြကို ကယ္တင္ရတဲ့ လုပ္ရပ္ဟာ အစိုးရထိန္းခ်ဳပ္မႈလံုး၀မပါလို႔ မျဖစ္ဘူးဆိုတာကို ျပသတဲ့ အခ်က္ျဖစ္တယ္လို႔ ေထာက္ျပၾကတယ္။

လူတြင္က်ယ္လုပ္႐ံုသာ

တခ်ိဳ႔ကေတာ့ အေမရိကန္အစိုးရရဲ႕ လုပ္ရပ္ဟာ ဘဏ္လုပ္ငန္းႀကီးေတြကို ျပည္သူပိုင္သိမ္းလိုက္တဲ့သေဘာ ျဖစ္ေနတာေၾကာင့္ ကြန္ျမဴနစ္တို႔ရဲ႔ ဗဟိုခ်ဳပ္ကိုင္မႈေအာက္က စီမံကိန္းစီးပြားေရးစနစ္ရဲ႕ အတူတူျဖစ္သြားၿပီလို႔ေတာင္ ေျပာၾကတယ္။ တခ်ိဳ႕ကေတာ့ စကင္ဒီေနးဗီးယန္းႏိုင္ငံမ်ားလို အစိုးရက ကမကထျပဳတဲ့ လူမႈဖူလံုေရးစီမံခ်က္မ်ား ထားရွိတဲ့ေစ်းကြက္ပံုစံကို အတုယူသင့္တယ္လို႔ ဆိုၾကတယ္။ ဂ်ာမနီႏိုင္ငံမွာေတာ့ ၀န္ႀကီးတစ္ဦးက ကားလ္မတ္ရဲ႕ “အရင္းက်မ္း” စာအုပ္ႀကီးကို ျပန္ေလ့လာသင့္ၾကတယ္လို႔ ေျပာလိုက္တဲ့ အတြက္ အဲ့ဒီစာအုပ္ဟာ ဆိုင္ေတြမွာ လက္က်န္မရွိေလာက္တဲ့အထိ အလုအယက္၀ယ္ယူခဲ့ၾကတယ္။ အဲ့ဒီအေၾကာင္းေတြကို လူငယ္ေတြကို ေျပာျပၿပီး တိုင္းမ္လို၊ နယူးစ္၀ိခ္လို၊ အီေကာေနာမစ္လို စာေစာင္ေတြထဲက ေရးသားခ်က္ေတြေလာက္ ဖတ္႐ံုနဲ႔ မလံုေလာက္တဲ့အေၾကာင္း သတိေပးလိုက္ပါတယ္။ အေၾကာင္းအရာတစ္ခုကို ပိုင္ပိုင္ႏိုင္ႏိုင္ ဂဃနဏ သိခ်င္တယ္ဆိုရင္ မူလက်မ္းရင္းေတြ ဖတ္ဖို႔လိုပါတယ္။ အညႊန္းစာ အုပ္၊ မိတ္ဆက္စာအုပ္၊ အဖြင့္က်မ္းစာအုပ္၊ အညႊန္းက်မ္းစာအုပ္ေတြနဲ႔ စာေစာင္ေတြထဲက သံုးသပ္ေ၀ဖန္ခ်က္ ေဆာင္းပါးေတြ ဖတ္႐ံုနဲ႔ မျဖစ္ပါဘူး။ အဲ့ဒါေတြဖတ္တာက သိသလိုလို၊ တတ္သလိုလိုနဲ႔ လူတြင္က်ယ္လုပ္ႏိုင္႐ံုေလာက္ပဲ ရမွာပါ။ ကိုယ္ဖတ္တဲ့ မိတ္ဆက္စာအုပ္လို၊ အဖြင့္က်မ္းလိုစာအုပ္ေတြက ေရးသူရဲ႕ အတၱေနာမတိေတြ လြန္ကဲၿပီးျဖစ္ေစ၊ တမင္တကာ မသမာတဲ့ရည္ရြယ္ခ်က္နဲ႔ လုပ္လို႔ျဖစ္ေစ အမွားေတြ ျဖစ္ေနရင္ “ငါးပါးသာမက သံဃာစင္ပါေမွာက္တဲ့ကိန္း” ဆိုက္ေရာက္သြားႏိုင္ပါတယ္။

အဖြင့္က်မ္းေလာက္ ဖတ္ၾကတာ

ဒါမ်ိဳးေတြ ေရွးက ပညာတတ္လူငယ္ေတြၾကားမွာ အမ်ားႀကီးျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။ လြတ္လပ္ေရးတိုက္ပြဲ၀င္ကာလ ပညာတတ္လူငယ္ အသိုင္းအ၀ိုင္း မွာ လက္၀ဲ၀ါဒစာေပေတြကို အလုအယက္ဖတ္ခဲ့ၾကပါတယ္။ အဲ့ဒီေခတ္က အဂၤလိပ္လက္ေအာက္ခံဘ၀ဆိုေတာ့ အဂၤလန္နဲ႔ အိႏၵိယကထုတ္တဲ့ မတ္၀ါဒစာေပေတြပဲ ျမန္မာျပည္ကို ေရာက္ခဲ့ပါတယ္။ ႏိုင္ငံေရးသမားအမ်ားစုဟာ အဂၤလိပ္နဲ႔ ကုလားေတြေရးတဲ့ မိတ္ဆက္က်မ္း၊ အဖြင့္က်မ္း၊ အက်ဥ္းခ်ဳပ္စာအုပ္ဆိုတဲ့ စာအုပ္မ်ိဳးေတြဖတ္ၿပီး လက္၀ဲသမား အမည္ခံခဲ့ၾကတာပါ။ မတ္တို႔၊ အိန္ဂ်ယ္တို႔ေရးခဲ့တဲ့ မူရင္းက်မ္းႀကီး ေတြဖတ္ခဲ့ၾကရတာ မဟုတ္ပါဘူး။ အဲ့ဒီသူေတြက ကိုယ့္ဟာကိုယ္ လက္၀ဲသမားအမည္ခံ႐ံုဆို ကိစၥမရွိပါဘူး။ သူတို႔က လက္၀ဲေခါင္းေဆာင္ႀကီး ေတြလုပ္ၿပီး အဂၤလိပ္နဲ႔ ကုလားေတြေရးခဲ့တဲ့ အဖြင့္က်မ္းကို ထပ္ၿပီးဖြင့္လိုက္၊ မိတ္ဆက္လိုက္လုပ္ခဲ့ၾကေလေတာ့ တကယ့္ကို သံဃာစင္ ေမွာက္ေတာ့တာေပါ့။

အဲ့ဒီလို အေပၚယံေလ့လာမႈမ်ိဳးက ဒီေန႔ထိလည္း အႀကီးအက်ယ္ ထြန္းကားေနပါေသးတယ္။ ဒီေန႔က ပိုေတာင္ဆိုးမယ္ထင္ပါတယ္။ ေရွးကလို အဖြင့္က်မ္း၊ အညႊန္းက်မ္းေတြေတာင္ မဖတ္ၾကေတာ့ဘူး။ အင္တာနက္က အပတ္စဥ္ထုတ္ စာေစာင္ေတြထဲက သံုးသပ္ခ်က္ေဆာင္းပါးေတြ ေလာက္ဖတ္ၿပီး ဆရာႀကီးလုပ္ေနၾကတာေလ။ လူငယ္ေလးေတြအေနနဲ႔ အဲ့ဒီလို “ကိုယ္တိုင္ခန္႔ဆရာႀကီး” ေတြရဲ႕ လူတြင္က်ယ္ လုပ္ရပ္ေတြကို အတုမယူၾကေစခ်င္ပါဘူး။ စီးပြားေရးအေၾကာင္း ေလ့လာခ်င္ရင္ ဆိုရွယ္လစ္စီးပြားေရးဆို ကားလ္မက္တို႔၊ အိန္ဂ်ယ္တို႔ရဲ႕ မူရင္းက်မ္းႀကီးေတြ ကို ဖတ္ျဖစ္ေအာင္ ဖတ္ရပါမယ္။

အရင္းရွင္စီးပြားေရးစနစ္ဆို ကိန္းနဲ႔ သူ႔ေခတ္ၿပိဳင္ ပညာရွင္မ်ားရဲ႔ မူရင္းက်မ္းေတြကို မဖတ္လုိ႔ကို မျဖစ္ပါဘူး။ မူလပညာရွင္ႀကီးမ်ားရဲ႕ အယူအဆ သေဘာတရားေတြကို ေရေရရာရာ နားမလည္ဘဲနဲ႔ ဆိုရွယ္လစ္က ေကာင္းတယ္၊ အရင္းရွင္ ေစ်းကြက္စီးပြားေရးစနစ္က ေကာင္းတယ္လို႔ ေျပာေန႐ံုနဲ႔ မလံုေလာက္ေတာ့ပါဘူး။ လူငယ္ေလးေတြအေနနဲ႔ စီးပြားေရးအေၾကာင္းေရးတဲ့ “စီးပြားေရးဂ်ာနယ္လစ္” ျဖစ္ခ်င္ရင္ မူရင္းစီးပြားေရးက်မ္းႀကီးေတြကို ဖတ္႐ႈ႔ေလ့လာပါ။ ႏိုင္ငံေရး သံုးသပ္ခ်က္ေတြေရးတဲ့ “ႏိုင္ငံေရးသံုးသပ္သူ” လုပ္ခ်င္ရင္လည္း လက္၀ဲ၊ လက္ယာ ႏိုင္ငံေရးမူရင္းစာအုပ္ႀကီးေတြကို ဖတ္႐ႈ႔ေလ့လာပါလို႔ တိုက္တြန္းခ်င္ပါတယ္။ ကားလ္မတ္နဲ႔ ကိန္းရဲ႕ စာအုပ္ေတြနဲ႔ ကြန္ျမဴနစ္ေၾကညာစာတမ္းဆိုတာေလာက္ေတာင္ မဖတ္ဖူးဘဲနဲ႔ေတာ့ “ႏိုင္ငံေရးဂု႐ုႀကီး” မလုပ္ခ်င္ၾကပါနဲ႔လို႔လည္း ေမတၱာရပ္ခံ လိုက္ရပါတယ္။

လူထုစိန္၀င္း (၂၀၀၉၊ ဇူလိုင္ ၂၃)

(မွတ္ခ်က္။   ။ အံ့ဘုန္းျမတ္ ဘေလာ့ခ္မွ ကူးယူေဖာ္ျပသည္။)

===================================================

ဒီမိုကေရစီဆိုတာ ေနာက္ဆံုးပန္းတိုင္မဟုတ္

လူထုစိန္၀င္း

(ဆရာလူထုဦးစိန္း၀င္း၏ ႏိုင္ငံေရး အေတြးအျမင္ေဆာင္းပါးမ်ားကို စုစည္းပံုႏိႈပ္ထုတ္ေ၀ထားသည့္ “ဒီမိုကေရစီဆိုတာ ေနာက္ဆံုးပန္းတိုင္မဟုတ္” စာအုပ္မွ ေဆာင္းပါးမ်ားကို ျပန္လည္ေဖာ္ျပေပးထားျခင္းျဖစ္ပါသည္။)

ဒီမိုကေရစီဆိုတဲ့စကားကို ေဘးကင္းရန္ကြာ ေျပာခြင့္ရတဲ့အခ်ိန္ကစၿပီး လူတိုင္းပါးစပ္ဖ်ားမွာ သီးေနၾက႐ံုမက စာနယ္ဇင္း စာမ်က္ႏွာေတြေပၚမွာ အဆက္မျပတ္ ဖတ္ေနရပါတယ္။ ဒါအင္မတန္ ၀မ္းသာစရာ ေကာင္းတဲ့ ကိစၥျဖစ္ပါတယ္။ စကားလံုးတစ္လံုးျဖစ္ေစ၊ စာတစ္အုပ္ျဖစ္ေစ၊ စာေရးဆရာတစ္ေယာက္အေၾကာင္း ျဖစ္ေစ “အေရွာင္” (Taboo) အျဖစ္ သတ္မွတ္တာ အစြန္းေရာက္ တိုင္းျပည္ေတြမွာသာ လုပ္ေလ့လုပ္ထ ရွိတဲ့ လုပ္ရပ္မ်ိဳးျဖစ္ပါတယ္။ အဓိပၸါယ္မရွိပါဘူး။

မစားရ ၀ခမန္း

ဒီမိုကေရစီအေၾကာင္း ၀မ္းသာအားရေျပာၾက၊ ေရးၾကရင္းနဲ႔ အရွိန္လြန္ၿပီး ဒီမိုကေရစီဆိုတာ “မဟာၾသသဓ” နတ္ေဆးႀကီးသဖြယ္ ေရာဂါအားလံုးကို ကုစားႏိုင္တယ္၊ ဒီမိုကေရစီႏိုင္ငံဆိုတာ အရာအားလံုးၿပီးျပည့္စံုတဲ့ “ေရႊျပည္ေတာ္ႀကီး” ျဖစ္တယ္၊ ဒီမိုကေရစီမွတစ္ပါး အျခားမရွိၿပီဆိုတဲ့ ေျပာဆိုေရးသားခ်က္ေတြကိုလည္း အမ်ားႀကီးေတြ႔ေနရပါတယ္။ ဒီမိုကေရစီဆိုတာ ကိုယ္ေတြ႔ မႀကံဳဖူးသူမ်ားအတြက္ “မစားရ ၀ခမန္း” ေျပာဆိုေရးသားခ်က္ေတြကို အဟုတ္ႀကီး ထင္ၿပီး ေနာင္ နဖူးေတြ႔ဒူးေတြ႔ ေတြ႔ရတဲ့အခါက်မွ ထင္တာနဲ႔ျမင္တာ “ပါစင္ေအာင္” လြဲေနတာေတြ ေတြ႔ရရင္ အႀကီးအက်ယ္ စိတ္ပ်က္သြား ႏိုင္ပါတယ္။ ဒါဆိုရင္လည္း မေကာင္းပါဘူး။ “ေနာင္လာတဲ့ ေမာင္ပုလဲ၊ ဒိုင္း၀န္ထက္ကဲ” တဲ့အတြက္ ဒိုင္း၀န္ကို ျပန္လြမ္းတာမ်ိဳး ျဖစ္သြားပါ လိမ့္မယ္။ ဒါေၾကာင့္ ေျပာဆိုေရးသားခ်က္ေတြ ဆင္ျခင္သင့္ၾကပါတယ္။

မေကာင္းမႈေတြ ဘယ္ကစ

ဒီမိုကေရစီဆိုတာ မဟာၾသသဓနတ္ေဆးႀကီးျဖစ္တယ္ဆိုရင္ ဒီေန႔ အေနာက္ဒီမိုကေရစီႏိုင္ငံႀကီးေတြမွာ ျမင္ေတြ႔ေနရတဲ့ လူမႈေရးေဖာက္ျပန္ ပ်က္စီးမႈေတြ၊ ရက္စက္ၾကမ္းၾကဳတ္တဲ့ အၾကမ္းဖက္မႈေတြ၊ ႏိုင္ငံရဲ႔ ထိပ္တန္းေခါင္းေဆာင္ႀကီးေတြၾကား အက်င့္ပ်က္မႈေတြ၊ အလုပ္လက္မဲ့ျဖစ္မႈေတြ၊ ေနစရာမရွိလို႔ လမ္းေဘးအိပ္ရသူေတြ ဘယ္ရွိေနေတာ့မွာလဲ။ အခုေတာ့ လူေလာကရဲ႔ မေကာင္းမႈမွန္သမွ် အဲ့ဒီ ဒီမိုကေရစီႏိုင္ငံႀကီးေတြ စခဲ့တာလို႔ေတာင္ ေျပာရမယ္ထင္ပါတယ္။ ကမၻာမွာ မူးယစ္ေဆး၀ါးျပႆနာႀကီးေပၚေပါက္လာေအာင္လည္း ဒီမိုကေရစီႏိုင္ငံႀကီးဆိုတဲ့ အေမရိကန္က စလိုက္တာပါ။ ဗီယက္နမ္ စစ္ေျမျပင္မွာ ေသြးပ်က္ေနတဲ့ စစ္သားေတြကို တိုက္ရဲခိုက္ရဲစိတ္ျဖစ္လာ ေအာင္ စိတ္ၾကြေဆးျပားေတြ တီထြင္ထုတ္လုပ္ၿပီး ျဖန္႔ေ၀ေပးရာက အေရွ႕ေတာင္အာရွမွာ မူးယစ္ေဆးေစ်းကြက္ႀကီး ေပၚထြန္းလာခဲ့တာ ျဖစ္ပါတယ္။

ေကာင္းဘြိဳင္ယဥ္ေက်းမႈကစ

အီရိတ္က ဆက္ဒမ္ဟူစိန္ဆိုတာလည္း ပနားမားက ေနာ္ရီေအးဂါး (Noriega) လိုပဲ အေမရိကန္စီအိုင္ေအက ေမြးထုတ္ေပးခဲ့တာ ျဖစ္တယ္။ အာဖဂန္နစၥတန္က တာလီဘန္ေတြလည္း စီအိုင္ေအက ေမြးထုတ္ေပးခဲ့တာပါပဲ။ ေသနတ္အားကိုးနဲ႔ အၾကမ္းဖက္ လူသတ္တဲ့ လုပ္ရပ္မွန္သမွ် အေမရိကန္ရဲ႔ ေကာင္းဘြိဳင္ယဥ္ေက်းမႈက စခဲ့တာခ်ည္းပါပဲ။ ရမ္ဘိုလို၊ အာႏိုးလို ႐ုပ္ရွင္ဇာတ္ကားေတြကိုပဲၾကည့္ပါ။ ဒါေၾကာင့္ ဒီမိုကေရစီဆို တိုင္း နတ္ေဆးႀကီးမဟုတ္သလို ဒီမိုကေရစီႏိုင္ငံျဖစ္တိုင္း သာယာေရႊျပည္ႀကီး မဟုတ္ဘူးဆိုတာ သိထားဖို႔လိုပါတယ္။

လူသားမ်ားရဲ႔ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္

အခုျဖစ္ေနတာကေတာ့ စေတာ့ေစ်းကြက္နဲ႔ ဘဏ္လုပ္ငန္းႀကီးၿပိဳလဲသြားလို႔ ကုမၸဏီေတြ၊ စက္႐ံုေတြ ပိတ္ကုန္ၾကရၿပီး အလုပ္သမားေတြ အလုပ္လက္မဲ့ျဖစ္ၾက၊ အိမ္ေတြေပၚက ႏွင္ခ်ခံရလို႔ လမ္းေဘးအိပ္ရ ျဖစ္ေနၾကတဲ့အခ်ိန္မွာ အစိုးရဆီက ေငြေၾကးေထာက္ပံ့မႈရဖို႔ လႊတ္ေတာ္မွာ လာေရာက္တင္ျပေတာင္းဆိုၾကတဲ့ ဘဏ္လုပ္ငန္းရွင္ေတြကေတာ့ ကိုယ္ပိုင္ဂ်က္ေလယဥ္ႀကီးေတြ စီးၿပီး လႊတ္ေတာ္ကို ေရာက္လာၾကတယ္ေလ။ ဒါတင္မကေသးပါဘူး။ အစိုးရဆီက ေထာက္ပံ့ေၾကးလည္း ရေရာ အဲ့ဒီဘဏ္ႀကီးရဲ႕ စီအီးအိုေတြက သူတို႔အတြက္ ေဘာနပ္စ္ဆိုၿပီး တစ္ေယာက္တစ္ေယာက္ကို ေဒၚလာသန္းေပါင္း ၁၅၀၊ ၂၀၀ စီ ထတ္ယူလိုက္ၾကတယ္ေလ။ ဘဏ္ႀကီးျပဳတ္သြားေအာင္ လုပ္တဲ့အတြက္အပိုခ်ီးျမႇင့္တယ္ဆိုတာမ်ိဳး ၾကားဖူးၾကရဲ႕လား။ အဲ့ဒါ ဒီမိုကေရစီႏိုင္ငံဆိုတဲ့ အေမရိကန္ႏိုင္ငံႀကီးမွာ ျဖစ္ခဲ့တာပါ။

ေဒၚလာ ၆ သိန္းတန္း ေခြး

စက္တင္ဘာ (၁၄) ရက္ထုတ္၊ ျမန္မာ့အလင္း (အဂၤလိပ္) သတင္းစာထဲမွာ ဖတ္လုိက္ရတဲ့ သတင္းတစ္ပုဒ္ကို ေျပာလိုက္ပါရေစဦး။ တ႐ုတ္ႏိုင္ငံ၊ ရွန္စီးျပည္နယ္၊ စီအန္ေလဆိပ္ကို သန္းၾကြယ္သူေဌးမ “၀မ္” ဆိုတဲ့ အမ်ိဳးသမီးတစ္ဦး တိဘက္ မတ္စတစ္မ်ိဳး ေခြးနက္တစ္ေကာင္ေပြ႔ၿပီး ေရာက္လာတာကို ၿပိဳင္ကားႏွစ္စီးေရွ႕ေဆာင္တဲ့ မာစီးဒီးကားနက္ႀကီး ၃၀ နဲ႔ လာေရာက္ႀကိဳဆိုပါတယ္တဲ့။ အဲ့ဒီသူေဌးမက တိဘက္လူမ်ိဳးေတြေနၾကတဲ့ တ႐ုတ္ႏိုင္ငံေျမာက္ပိုင္း၊ က်င္းဟိုင္းျပည္နယ္ကိုသြားၿပီး ရွားပါးမ်ိဳးျဖစ္တဲ့ အဲ့ဒီေခြနက္ကို ခက္ခက္ခဲခဲရွာေဖြၿပီး ယြမ္ေငြေလးသန္း (ေဒၚလာ ၆ သိန္း) နဲ႔ ၀ယ္ခဲ့တာပါ။ “ေရႊကိုတန္ဖိုးသတ္မွတ္လို႔ရတယ္။ ဒီ တိဘက္ မတ္စတစ္ေခြးမွာ တန္ဖိုးအကန္႔အသတ္မရွိဘူး” လို႔ သူေဌးမက ဆိုပါတယ္။ သူလို ေခြးခ်စ္သူေတြက ေခြးႀကိဳဆိုေရးေကာ္မတီဖြဲ႔ၿပီး ရွားပါးတိဘက္ေခြးနက္ကို မာစီးဒီးကားနက္ႀကီး ၃၀ နဲ႔ လာႀကိဳၾကတာပါတဲ့။

ဒီမိုကေရစီ အႏွစ္သာရလား

အားလံုးသိၾကတဲ့အတိုင္းပဲ။ ကမၻာ႔လူဦးေရအမ်ားဆံုးျဖစ္တဲ့ တ႐ုတ္ႏိုင္ငံႀကီး ဆင္းရဲတြင္းကလြတ္ေအာင္ မနည္း႐ုန္းထြက္လာရတာ ဘာမွမၾကာေသးပါဘူး။ ဒါေတာင္ လူဦးေရအမ်ားစုႀကီးဟာ လယ္ယာလုပ္ငန္းကို မွီခိုေနရတဲ့ ဆင္းရဲသားလယ္သမားဘ၀မွာ ရွိေနပါေသးတယ္။ ဒီလို အေျခအေနမွာ သူေဌးမ “၀မ္” လိုလူကေတာ့ ေခြးတစ္ေကာင္ကို ေဒၚလာ (၆) သိန္းအကုန္ခံ ၀ယ္႐ံုမက ေခြးႀကိဳဆိုေရးေကာ္မတီဖြဲ႔ၿပီး မာစီးဒီး ကားနက္ႀကီး ၃၀ နဲ႔ ႀကိဳဆိုခိုင္းတယ္ဆိုတာမ်ိဳးကို ဒီမိုကေရစီရဲ႔ အႏွစ္သာရလို႔ ဘယ္လိုလုပ္ေျပာႏိုင္မွာလဲ။ ဒါ ဒီမိုကေရစီပဲလို႔ေျပာရင္လည္း ဘယ္လိုမွ လက္မခံႏိုင္ဘူး။

ျဗဟၼပါလႏိုင္ငံေတာ္

လူသားအားလံုးရဲ႕ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ပန္းတိုင္ဟာ မတရားမႈ ဒုစ႐ိုက္ေတြ၊ ရက္စက္ၾကမ္းၾကဳတ္မႈေတြ၊ လူသတ္စစ္ပြဲေတြ လံုး၀ကင္းစင္တဲ့ “ျဗဟၼပါလႏိုင္ငံေတာ္ႀကီး” ဆီ အေရာက္လွမ္းဖို႔သာျဖစ္ပါတယ္။ အဲ့ဒီႏိုင္ငံေတာ္ႀကီးဆီသြားဖို႔ စနစ္အမ်ိဳးမ်ိဳးနဲ႔ နည္းလမ္းအသြယ္သြယ္ ရွိေနပါတယ္။ ဒီမိုကေရစီဆိုတာ အဲ့ဒီနည္းလမ္းေတြထဲက တစ္ခုသာျဖစ္ပါတယ္။ သူ႔အျပင္ အျခားနည္းလမ္းေတြလည္း  အမ်ားႀကီးရွိေနပါ ေသးတယ္။ ႏိုင္ငံတုိင္း၊ လူမ်ိဳးတိုင္းက ကိုယ့္လမ္းနဲ႔ကိုယ္ သြားေနၾကတာပါပဲ။ ဘယ္သူမွ ေရာက္ၾကေသးတာ မဟုတ္ေတာ့ ဘယ္လမ္းက မွန္တယ္၊ ေကာင္းတယ္ဆိုတာ ဘယ္သူမွ မေျပာႏိုင္ေသးပါဘူး။

လမ္းေတြမွ အမ်ားႀကီး

ဒါကိုပဲ “ဒီမိုကေရစီမွ တစ္ပါး အျခားမရွိၿပီ” လို႔ ေၾကြးေၾကာ္ေနတာကေတာ့ ေကာင္းဘြိဳင္သမၼတႏွစ္ဦးျဖစ္တဲ့ ေရာနယ္ေရဂန္နဲ႔ ေဂ်ာ့ဘုရွ္တို႔ရဲ႕ ေလသံနဲ႔ တစ္ထပ္တည္းတူေနတယ္လို႔ ထင္ပါတယ္။ အေမရိကန္ဆို အကုန္ေကာင္း၊ သိပ္ေကာင္း၊ အလြန္႔အလြန္ေကာင္းဆိုၿပီ မ်က္စိမွိတ္ ေအာ္ရင္ “ေက်းဇူးဆပ္စာေပ” အေရးေကာင္းေနသူေတြကို ေျပာလိုက္ခ်င္ပါတယ္။ ဒီမိုကေရစီအျပင္ အျခားနည္းလမ္းေတြ အမ်ားႀကီးရွိေန ပါတယ္။ ဒီမိုကေရစီဆိုတာက လူသားမ်ားရဲ႕ ေနာက္ဆံုး ရည္မွန္းခ်က္ပန္းတိုင္ မဟုတ္ပါဘူး။ ေနာက္ဆံုးပန္းတိုင္က “ျဗဟၼပါလႏိုင္ငံေတာ္ႀကီး” ဆီ အေရာက္လွမ္းဖို႔သာ ျဖစ္ပါတယ္။

လူထုစိန္၀င္း (၂၀၀၉ ခုႏွစ္၊ စက္တင္ဘာ ၁၅)

(မွတ္ခ်က္။   ။ အံ့ဘုန္းျမတ္ ဘေလာ့ခ္မွ ကူးယူေဖာ္ျပသည္။)

Advertisements

One response to “ေဆာင္းပါး

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s